ساعات کاری و تعطیلات

ساعات کاری و تعطیلات – وقتی در ژاپن تجارت می کنید، درک فرهنگ کار می تواند تفاوت ایجاد کند. و برای اطمینان از اینکه همیشه در مکان مناسب و در زمان مناسب هستید، به شما کمک می‌کند تا در ساعات کاری و تعطیلات رسمی دچار مشکل نشوید. 

ساعات کاری و تعطیلات

ساعات کاری بانک‌ها، دفاتر پست، فروشگاه‌های بزرگ، و همچنین موزه‌ها، پارک‌ها و سایر خدمات و فضاهای عمومی در ژاپن ممکن است با ساعات کاری کشور شما متفاوت باشد. این ساعات کاری نیز در سراسر کشور متفاوت خواهد بود.

ساعات کاری و تعطیلات

در زیر یک راهنمای تقریبی برای برخی از مشاغل و خدمات عمومی تر آورده شده است. با این حال، مطمئن شوید که وب سایت های فردی را برای ساعات کاری مکان ها یا امکاناتی که قصد بازدید از آنها را دارید بررسی کنید.

روزهای هفته شنبه یکشنبه و تعطیلات ملی
بانک ها (با عابر بانک) ۰۹:۰۰-۱۵:۰۰ تعطیل تعطیل
دفاتر پست ۰۹:۰۰-۱۷:۰۰ تعطیل تعطیل
دپارتمان و فروشگاه ها ۱۰:۰۰-۲۰:۰۰ ۱۰:۰۰-۲۰:۰۰ ۱۰:۰۰-۱۹:۳۰
فروشگاه ها ۱۰:۰۰-۲۰:۰۰ ۱۰:۰۰-۲۰:۰۰ ۱۰:۰۰-۲۰:۰۰
موزه ها ۱۰:۰۰-۱۷:۰۰ ۱۰:۰۰-۱۷:۰۰ ۱۰:۰۰-۱۷:۰۰
دفاتر ۰۹:۰۰-۱۷:۰۰ تعطیل تعطیل

 

فرهنگ کاری ژاپنی در مورد مرخصی

براساس نظرسنجی وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن در سال ۲۰۱۹، کارگران در ژاپن تنها ۵۲٫۴ درصد از مرخصی با حقوق را دریافت می کنند. از مرخصی سالانه خود به دلیل تجلیل بیش از حد و فرهنگ گروه محوری استفاده نمی کنند.

مردم ژاپن به خاطر فرهنگ سخت کوش خود شناخته شده اند، تا جایی که بسیاری از آنها کار بیش از حد را یک چیز خوب می دانند. عواقب آن این است که مردم احساس می کنند از اینکه دفتر را به موقع ترک کنند و روزهای مرخصی بگیرند. آنها می ترسند که مرخصی باعث تنبلی آنها شود. دلیل دیگر این است که مردم به دلیل ایجاد مزاحمت برای همکاران خود برای پوشاندن غیبت خود احساس گناه می کنند.


دولت ژاپن تلاش کرد تا بر این مشکل غلبه کند. طبق قانون، کارمندانی که مستحق ۱۰ روز یا بیشتر مرخصی سالانه با حقوق هستند باید حداقل ۵ روز در سال استفاده کنند. اگر کارفرما نتواند کارمندان خود را مجبور به استفاده از مرخصی خود کند، جریمه خواهند شد. پیشرفت ممکن است کند باشد، اما ژاپن دائماً سعی می کند تعادل کار و زندگی را برای نیروی کار خود بهبود بخشد.

تعطیلات در ژاپن

در کنار تعطیلات معمولی ملی، دوره‌های تعطیلات طولانی‌تری وجود دارد که تقریباً کل کشور از محل کار مرخصی می‌گیرند و به سواحل، کوه‌ها یا خانه‌های خانوادگی برمی‌گردند. هفته آخر دسامبر تا هفته اول ژانویه، هفته طلایی – چند روز در پایان آوریل تا مه – و تعطیلات اوبون در اواسط آگوست، سه دوره اصلی تعطیلات هستند. بسیاری از مشاغل در چند روز نزدیک به سال نو تعطیل هستند. هفته طلایی شاهد سفرهای داخلی و خارجی زیادی است، در حالی که در طول اوبون، بسیاری از ژاپنی ها به خانه های خانوادگی خود در مناطق روستایی کشور می روند.

در این زمان‌ها ترافیک و استراحتگاه‌ها بسیار شلوغ است، بنابراین حتماً بلیط یا هتلی را از قبل رزرو کنید.ب که برای سفر به ژاپن ابتداباید ویزای ژاپن را دریافت نمایید، به طور کلی، شینکانسن، قطارهای سریع السیر، اتوبوس های شبانه، و سایر اشکال حمل و نقل از راه دور را می توان تنها یک ماه قبل از تاریخی که می خواهید سفر کنید، رزرو کرد، یعنی یک تقلای جنون آمیز در حالی که مردم سعی می کنند بلیط های سفر را تهیه کنند. اولین روز تعطیلات حتما به طور کامل تحقیق کنید و هماهنگی های لازم را انجام دهید.

تاریخ های این تقویم تعطیلات بانکی است، بنابراین مراقب تعطیلی و حمل و نقل شلوغ باشید. برای روزهای مهم فرهنگی و معنوی، به فستیوال ها و رویدادهای منطقه ای نگاه کنید.

فهرست تعطیلات ملی

تاریخ نام روز
۱ ژانویه تعطیلات سال نو
دومين دوشنبه ژانويه روز رسیدن به بلوغ
۱۱ فوریه روز ملی بنیاد
۲۳ فوریه زادروز امپراطور
۲۰ مارس یا ۲۱ مارس روز اعتدال بهاری
۲۹ آوریل روز نمایش
۳ مه روز یادبود قانون اساسی
۴ می روز سبزه
۵ می روز کودک
سومین دوشنبه ژوئیه روز دریایی
سومین دوشنبه سپتامبر روز احترام به سالمندان
۲۲ سپتامبر یا ۲۳ سپتامبر روز اعتدال پاییزی
دومین دوشنبه مهر روز سلامت و ورزش
۳ نوامبر روز فرهنگ
۲۳ نوامبر روز شکرگزاری کارگر

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.